Forskjell mellom versjoner av «Google.com»

Fra Toppsider
Gå til: navigasjon, søk
m (Metadesc)
 
Linje 8: Linje 8:
 
|ingress = Antakelig verdens beste søkemotor.  
 
|ingress = Antakelig verdens beste søkemotor.  
 
|heading1 = Søk i millioner av sider
 
|heading1 = Søk i millioner av sider
|tekst1 = Ved hjelp av Googles avanserte '''søkemotor''' kan du på sekunder vise resultater av søk gjennom millioner av dokumenter. Dette får Google til gjennom kontinuerlig traversering av internett på jakt etter nye sider som den analyserer og bygger opp databaser basert på innholdet i disse sidene. Når du søker vil du normalt få hjelp av dette svært omfattende og grundige forarbeidet.  
+
|tekst1 = Ved hjelp av Googles avanserte '''søkemotor''' kan du på sekunder vise resultater av søk gjennom millioner av dokumenter. Dette får '''Google''' til gjennom kontinuerlig traversering av internett på jakt etter nye sider som den analyserer og bygger opp databaser basert på innholdet i disse sidene. Når du søker vil du normalt få hjelp av dette svært omfattende og grundige forarbeidet.  
 
|heading2 = Søkebegrepet viktig
 
|heading2 = Søkebegrepet viktig
|tekst2 = Det er svært viktig å velge de riktige søkeordene for å få gode treff. På grunn av at jobben med å finne frem til de mest revante treffene på ditt søk er så komplisert, kan ditt valg av søkebegrep være det som avgjør om du finner frem til det du leter etter. Hvis du kommer på flere søkeord du kan benytte, forsøk da med de som i tillegg til å gi en beskrivelse av det du er ute etter, samtidig beskriver minst mulig annet. Småord som f.eks. 'i', 'og', 'å', 'som' vil normalt tilføre mindre enn det forvirrer. Hvis du f.eks. har fått knust et vindu midt på natten og trenger umiddelbar hjelp vil de 2 ordene '''glassmester døgnservice''' gi relevante treff, mens '''nytt vindu i natt''' sannsynligvis vil gi mange treff uten at du finner det du er ute etter.  
+
|tekst2 = I '''Google''' og andre '''søkemotorer''' er det svært viktig å velge de riktige søkeordene for å få gode treff. På grunn av at jobben med å finne frem til de mest revante treffene på ditt søk er så komplisert, kan ditt valg av søkebegrep være det som avgjør om du finner frem til det du leter etter. Hvis du kommer på flere søkeord du kan benytte, forsøk da med de som i tillegg til å gi en beskrivelse av det du er ute etter, samtidig beskriver minst mulig annet. Småord som f.eks. 'i', 'og', 'å', 'som' vil normalt tilføre mindre enn det forvirrer. Hvis du f.eks. har fått knust et vindu midt på natten og trenger umiddelbar hjelp vil de 2 ordene '''glassmester døgnservice''' gi relevante treff, mens '''nytt vindu i natt''' sannsynligvis vil gi mange treff uten at du finner det du er ute etter.  
 
|heading3 =
 
|heading3 =
 
|tekst3 =
 
|tekst3 =

Nåværende revisjon fra 9. jan. 2010 kl. 17:29


Antakelig verdens beste søkemotor.

Søk i millioner av sider

Ved hjelp av Googles avanserte søkemotor kan du på sekunder vise resultater av søk gjennom millioner av dokumenter. Dette får Google til gjennom kontinuerlig traversering av internett på jakt etter nye sider som den analyserer og bygger opp databaser basert på innholdet i disse sidene. Når du søker vil du normalt få hjelp av dette svært omfattende og grundige forarbeidet.


Søkebegrepet viktig

I Google og andre søkemotorer er det svært viktig å velge de riktige søkeordene for å få gode treff. På grunn av at jobben med å finne frem til de mest revante treffene på ditt søk er så komplisert, kan ditt valg av søkebegrep være det som avgjør om du finner frem til det du leter etter. Hvis du kommer på flere søkeord du kan benytte, forsøk da med de som i tillegg til å gi en beskrivelse av det du er ute etter, samtidig beskriver minst mulig annet. Småord som f.eks. 'i', 'og', 'å', 'som' vil normalt tilføre mindre enn det forvirrer. Hvis du f.eks. har fått knust et vindu midt på natten og trenger umiddelbar hjelp vil de 2 ordene glassmester døgnservice gi relevante treff, mens nytt vindu i natt sannsynligvis vil gi mange treff uten at du finner det du er ute etter.








Google.gif



Toppside: www.google.com